Bolu Mengen Gezisi

Merhaba bu yazımızda sizlere 2019 yılı Şubat ayında yaptığımız Bolu - Yedi Göller yolu üzerinde ki Hamzabey Yaylası'ndaki kampımızı anlatmaya çalışacağız. İki araç ile gittiğimiz kampımızda 2016 Ford Ranger ve 2018 Mercedes Xclass bizlere eşlik etti.

Yolculuğumuza Kalamış'tan başladık sabah saat 06:00 sularında. Önce Kurtköy Mehmetçik Vakfı dinlenme tesislerinde ufak bir mola verdik molaya müteakip Bolu'ya doğru yola çıktık. Adapazarı civarına geldiğimizde yakıt almak için bir petrol istasyonunda durduk ancak çıkarken Ranger aracımızda ciddi bir gösterge arızası meydana geldi ve bu şekilde araziye giremeyeceğimizden rotamızı Adapazarı Ford Akgün 'e çevirdik. Burada bizimle özel olarak ilgilenen Satış Müdürü Kerem Bey'e teşekkürü tekrar bir borç biliriz. Arızamız giderildikten sonra 4 saat gecikmeyle Bolu'ya doğru yolumuza devam ettik.

Bolu il merkezinde bir lokantada yemek yedikten sonra Yedi Göller yoluna revan olduk. Yaklaşık 1200 m. rakıma geldiğimizde yolda yoğun kar birikintileri başlamıştı bu arada saatlerimiz 15:00 sularındaydı.

Ufak bir yerde yol kapalılığı vardı ancak bunu araçlarımızla kolayca geçtik. Hedefimiz önclikle 1500 m. rakımda ki Çele Tepesi'ni aşmaktı ancak zirveye 600 mt kala kara saplandık.

Yaklaşık bir saat uğraştıktan sonra ekibimizin kahraman kadın üyeleri Gülay ve Öykü sayesinden saplandığımız yerden kurtullduk. Biz bunlarla uğraşırken saatlerimiz 17:30 sularındaydı. Geri dönme kararı aldık daha ilerde neler olacak kesitremedik ekibin küçük üyesi 6 yaşında ki Poyraz'ı tehlikeye atmamak adına İlk köy Hamzabey Köyü'ne doğru yola çıktık ancak karın yuksek oranda yollarda birikmesi nedeni ile bir manevra alanımız olmadığından bir süre geri geri aşağıya indik ilk uygun yerde araçlarımızın burnunu çevirdik.

İnanılmaz bir manzaranın içinden geçerek çıktığımız yolculuğumuz aynı keyifle devam ediyordu. Koca ulu çam ağaçları ve üzerinde ki kar birikintileri ile dağlar harika gözüküyordu. Zaman kar ile oynamak için zaman zaman sokak hayvanlarını beslemek için molalar verdik ve Hamzabey Köyü girişinde ki Eniştenin Yeri ismli küçük köy kahvesinde mola verdik çay kahve ve helva inanılmaz lezzetliydi. Mekanın sahibi Emre Bey bizle çok ilgilendi ve kendisinden gece kampta kullanmak üzere odun satın aldık.

Hamzabey Köyü Yaylası güney doğusunda kuş uçuşu 2 km mesafede korunaklı bir yerde kamp alanı bulduk ve kurulmaya başladık bu sırada saatlerimiz 1930 sularını gösteriyordu.

Kamp için yeni kullanacağımız araç üstü çadırlarımızı hızlı bir şekilde açtıktan sonra yine yeni aldığımız tüplü ızgara-ocak kurulumu yaptık ve gerçekten de lezzetli yemeklerimizi pişirdik.

Çadırlarımızın kurulumu kısa sürdüğünden kampın ilk hazırlık aşaması hızlı geçti. Yeni aldığımız tüplü ocağımız da bize oldukça zaman kazandırdı. Bu tüplü ocak ve kullandığımız çadırlar ile ilgili inceleme yazılarımızı ilerleyen zamanlarda sitemizden sizlerle paylaşacağız.

Gecenin ilerleyen saatleriyle beraber soğukta kendini hissettirir hale geldi ama kamp ateşimiz bizi bu soğuktan korudu. Ay ışığını güçlü olması karla bir araya gelen yeşil örtünün güzelliğini gece daha da güzel hale getiriyordu.

Soğuk geçen gece de hava sıcaklığı yaklaşık -10 dereceye düşmesine rağmen çadır ve tulumlarımız bizim rahat bir gece geçirmemizi sağladı.

Sabah olduğunda güzel güneşli bir sabah bizleri bekliyordu. Önce etrafı güzel bir dolaştık açıkçası kamp yaptığımız alanı ilk kez gündüz gözü ile görüyorduk. Yakınımzda akan derenin sesi gece boyu gelmişti kamp alanından yaklaşık 20 metre aşğıdan akan dere pırıl pırıl gözüküyordu.  Arka da ize Ilgaz Dağları çok güçlü bir şekilde bizlere bakıyordu.

Yine Öykü ve Gülay'ın ellerinden harika bir kahvaltı sonrası kahve keyfi yaptıktan sonra kamp alanımızı temizledik ve toparlanmamızı yaptıktan sonra evlerimize dönmek üzere yola çıktık.

Bu güzel gezimizin fotoğraflarına aşağıdaki galerinden ulaşabilirsiniz. Yakında Youtube kanalımızdan da videolmuzu seyredebilir yorumlarınız bu yazının altında ya da Youtube kanalımızda paylaşabilirsiniz.

Sevgiyle kalın ve her zaman yoldan çıkmaya devam edin.

Big Bros. Adventure Team

Bunlar da ilginizi çekebilir

İsim ve soyisim bilgileri girilmelidir aksi taktirde e-postanız yayınlanmayacaktır.